AvalehtUudisedKultuurBe Entrepreneur - Think the Unthinkable

Be Entrepreneur - Think the Unthinkable

Screen shot 2013-11-29 at 9.46.23

Selle aasta novembris sõitsime meie, Marika Nurk, Katrin Burkov ja Steven Sillamaa, ära vihmasest Eestist sooja Itaalia päikese alla. Interneti teel leidsime koolituse ‘be entrepreuner’, mille korraldajaks oli Cantieri Creativi Jump In. Eesti poolt vahendas kogu ettevõtmist MTÜ Continuous Action.

Koolitus kestis kokku 8 päeva ja toimus armsas linnas nimega Nociglia. Majutus toimus Nociglia lähedal olevas linnas nimega Poggiardo, mis asub lõuna-Itaalias Puglia piirkonnas. Puglia on rahulik piirkond, täis ajalugu ja traditsioone, mille tugevad küljed on selle loodus-ja arhitektuuripärandi ilu, hotellindus, atmosfäär ja muidugi meri ja selle rannik.

Projekti üldine eesmärk oli stimuleerida noorte initsiatiivi, nende võimet mõelda loovalt ja originaalselt. Valmidust võtta riske, et saavutada majanduslikku, poliitilist, sotsiaalset või keskkondlikke eesmärke.

Tutvusime erinevate kultuuridega ja mõistsime selle tähtsust ning vajadust edasi kanda.

Kaasatud oli 24 noort kuuest erinevast riigist: Itaaliast, Poolast, Kreekast, Türgist, Rumeeniast, Eestist ja Portugalist.

Screen shot 2013-11-29 at 10.23.02

Iga päev toimusid ettevõtlikkuse teemal koolitused. Peale koolitust rakendasime õpitut praktiliselt. Koolitustel õppisime: koostama äriplaani; oma unistuse täitmiseks koostasime isiksuse tugevuste ja nõrkuste analüüsi, läbi mille saavutasime rahvusvahelise ettevõtte kaasates kõikide isikute tugevused; õppisime, kuidas avalikult rääkida.

Päevakavasse mahtusid erinevad ekskursioonid teistesse läheduses asuvatesse linnadesse (Diso, Andrano, Nociglia, Otranto) ning Poggiardo läheduses asuvasse oliivikasvandusse.

Screen shot 2013-11-29 at 9.52.56

Koolitusega seotud inimesed olid väga sõbralikud. Viimasel õhtul korraldasid meile kohalikku kultuuri tutvustava peo. Kuulsime itaalia laule, väikesed lapsed mängisid rahvuspilli ning õppisime tantsima nende rahvustantsu. Selle kõige juures tutvusime ka itaalia köögikultuuriga. Kogesime, et itaallastel kokkulepitud aeg ei ole primaarne - pooletunnine hilinemine on neil tavapärane.

Koolitus oli suurepärane kogemus, saades uusi teadmisi. Õppisime paremini tundma iseennast, arvestama teiste inimeste ja kultuuriliste erinevustega. Kõige olulisem, et saime uusi sõpru erinevatest riikidest, kellega edaspidigi koostööd teha.